woensdag 10 juli 2013

breipatroon vissersmutsje



Omdat ik geen brei patroon van een vissersmutsje kon vinden, heb ik zelf maar een patroon hier neer geschreven, met behulp van een vriendin.

benodigheden 1 bol van 50 gram zwart of donkerblauw breigaren, 4 breinaalden nr 3.

124 steken opzetten verdeelt over 3 naalden.

brei 17 cm of 66 toeren 2 r, 2 av.
minder in de laatste toer 4 steken verdeelt over de naalden (120st)
4 toeren r.
verder met op iedere naald 40 steken.
begin met de mindering
1 r, 1 overhaling breien tot er 3 steken op de naald staan, 2 steken samen, 1 r.
zo ook de volgende 2 naalden ( 114 st)
2e toer zonder minderen.
herhaal deze 2 toeren tot er nog 60 steken over zijn.
dan iedere toer minderen tot 9 steken, 3 op elke naald, haal de draad door de steken en hecht deze af.

Ik hoop dat ik hier iemand een plezier mee kan doen, de muts is voor een volwassen persoon, met vragen over de muts kunt u altijd bij mij terecht.

14 opmerkingen:

  1. Hij is geweldig Co, heb het patroon gekopieerd en geplakt in een Word document voor later. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel ga hem ook maar op slaan in de winter draagt Joop er wel eens een op zijn werk dan heb ik hem maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele leuke muts en bedankt voor het patroon, als er nog eens iemand een muts vraagt weet ik meteen waarnaartoe :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Co, knap gedaan ik ga hem niet maken hoor. Veels te warm hahahaaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben er mee begonnen met de dikke wol en pennen nr. 5, ik heb voor mijn man met schedel omtrek van 60 cm 80 steken opgezet. Dank je wel Co je bent een supper lieve dame.
    Groetjes Leona

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben aan het.proberen.een muts te breien,maar snap niet goed,als ik begin te minderen,moet.je dan link ook mindere n

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Muts gemaakt goed meegevallen, dank u

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ga er mee beginnen . Dank voor je patroon.
    M.v.g.Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Muts ziet er heel leuk uit en ik wil hem gaan breien voor mijn man maar snap deze zin niet.
    1 r, 1 overhaling breien tot er 3 steken op de naald staan, 2 steken samen, 1 r.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap die zin ook niet

      Verwijderen
    2. Een komma zetten na '1 overhaling', dan wordt het duidelijk

      Verwijderen
  10. Ben jij een Urker Co? Ik namelijk ook

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor welke hoofdplaats is het patroon ?

    BeantwoordenVerwijderen